ABN AMRO publiceert Human Rights Update 2017

ABNAMRO eufinABN AMRO brengt haar Human Rights Update over 2017 uit. In deze update komen verschillende medewerkers van ABN AMRO aan het woord die uitleggen hoe zij zich inzetten voor mensenrechten. Want mensen en hun rechten spelen een belangrijke rol in het werk van veel medewerkers van ABN AMRO: van kantoormedewerkers in Amsterdam, tot fraude-experts in Azië. Allemaal staan ze op voor mensenrechten.

Het thema “Standing up for Human Rights” sluit aan bij een campagne van de Verenigde Naties.

Het verschil maken
Kees van Dijkhuizen, CEO ABN AMRO: “Veel mensen denken dat bankieren alleen gaat over financiële cijfers. Maar het gaat om mensen. Bij ABN AMRO werken meer dan 20.000 mensen. Zij bedienen zo’n 5 miljoen particuliere klanten. En bijna 400.000 bedrijven. Met elkaar kunnen we het verschil maken op verschillende duurzaamheidsthema’s zoals klimaat en circulaire economie. En zeker ook op mensenrechten.”

VN-richtlijn
In 2016 was ABN AMRO de eerste bank wereldwijd die rapporteerde over mensenrechten volgens de richtlijn van de VN. Ook in 2018 blijft de bank zich inzetten voor het respecteren van mensenrechten, onder andere door eind 2018 wederom te rapporteren over die mensenrechtenkwesties die voor de bank het belangrijkst zijn, volgens de rapportagerichtlijn van de UN Guiding Principles on Business and Human Rights.

Cookie Informatie

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren. Lees meer

Ik ga akkoord

Wijzigingen in de Telecommunicatiewet maken dat iedere website de verplichting heeft te informeren over het gebruik van cookies. Ook dient toestemming gevraagd te worden voor het specifieke gebruik van cookies. We beseffen dat dit lastig en zelfs klantonvriendelijk kan overkomen. Bij voorbaat onze excuses hiervoor. Cookies helpen om u een optimale gebruikerservaring te bieden bij het bezoeken van onze websites. Met cookies kunnen we het gedrag van bezoekers analyseren en daardoor onze webpagina verbeteren.

×