Stichting ODIN introduceert ontwoekerpakket voor intermediairs

odinHollandsche Rading, 19 september 2013 - In vervolg op de recente brief van Stichting ODIN aan de AFM, waarin zeven aanbevelingen worden gedaan om knelpunten weg te nemen bij het aanpakken van woekerpolissen, introduceert Stichting ODIN nu het ontwoekerpakket voor intermediairs.

Intermediairs worden met deze nieuwe dienstverlening geholpen met het aanpakken van woekerpolissen in hun eigen portefeuille. Het begint met een inventarisatie van alle beleggingsverzekeringen, gevolgd door een analyse en prioritering van polissen (de zwaarste gevallen worden als eerste benaderd).

Via door communicatie experts ontwikkelde brieven worden cliënten van het intermediair benaderd en uitgenodigd om door Stichting ODIN een onafhankelijk rapport integraal ontwoekeren te laten maken van hun polis. Uit dit rapport blijkt of de cliënt een woekerpolis heeft, of de polis eerst moet worden verbeterd naar de toekomst en of een claimprocedure gestart moet worden om schade naar het verleden te claimen.

Er zijn in totaal drie contactmomenten met de klant. Tweemaal per brief en eenmaal per e-mail. Klanten met een ‘zware’ woekerpolis worden bij het derde contactmoment telefonisch benaderd. De ODIN dienstverlening eindigt met een claim en/of verbeter actie, of een brief waarin de klant nadrukkelijk wordt gewezen op de mogelijke gevolgen van het niet reageren op de diverse oproepen.

Intermediairs kunnen procesonderdelen zelf uitvoeren, of uitbesteden aan partijen waarmee Stichting ODIN samenwerkt. Ook kan ODIN de projectcoördinatie verzorgen. Het eerste rapport integraal ontwoekeren wordt altijd door Stichting ODIN gemaakt en verzonden (zie ook www.integraalontwoekeren.nl)

Voor intermediairs die de hersteladviezen niet zelf kunnen uitvoeren, door bijvoorbeeld capaciteitsproblemen, biedt Stichting ODIN ook diverse oplossingen.

Voorzitter René Graafsma over het nieuwe ODIN initiatief. “Met dit ontwoekerpakket hebben wij alle kennis en ervaring binnen Stichting ODIN samengebracht om consument en onafhankelijk adviseur te stimuleren met elkaar aan de slag te gaan. We zijn persoonlijk betrokken bij de ontwoekerprocessen en zijn ook een vraagbaak voor zowel consument als intermediair tijdens het proces”

Na het ontwoekeren van de eigen portefeuille, stelt Stichting ODIN teksten en banners beschikbaar, zodat het intermediair via eigen (social) media nieuwe relaties aan kan trekken die graag integraal willen ontwoekeren. Zo ontstaat een krachtig netwerk onafhankelijke intermediairs, die consumenten met woekerpolissen snel en vakkundig kunnen helpen.

Cookie Informatie

Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren. Lees meer

Ik ga akkoord

Wijzigingen in de Telecommunicatiewet maken dat iedere website de verplichting heeft te informeren over het gebruik van cookies. Ook dient toestemming gevraagd te worden voor het specifieke gebruik van cookies. We beseffen dat dit lastig en zelfs klantonvriendelijk kan overkomen. Bij voorbaat onze excuses hiervoor. Cookies helpen om u een optimale gebruikerservaring te bieden bij het bezoeken van onze websites. Met cookies kunnen we het gedrag van bezoekers analyseren en daardoor onze webpagina verbeteren.

×